Frågor & svar

Frågor & svar

Kan man bli återförsäljare för er och hur funkar det?

Vi söker ständigt nya framgångsrika företag som vill bli återförsäjare
för våra produkter. Vi har några krav bla. ska du ha en registerad firma.
Betalningsvillkor 20 dagar. Hör av dig till oss för mer info.
Mail: info@ettansmopeder.se så hör vi av oss till dig så fort vi kan.

Hur handlar jag hos er?

Bläddra runt bland menyn på västersidan och lägg antalet artiklar du vill
beställa i kundvagnen. Därefter klicka i hur du vill betala och hur det ska levereras.
Fyll i dina adress uppgifter. Du behöver inte logga in för att kunna beställa.
Vi har så kallad snabbkassa så fyll i ditt personnr så fylls resten i per automatik.
Vi packar din order så snabb vi kan och Schenker hör sedan av sig när försändelsen
finns att hämta hos ombud som vanligtvis aviseras via sms eller brev.

Finns alla produkter för omgående leverans som finns på er hemsida?

Nej Tyvärr, vi har över 15.000 artnr på vår sida.
En stor del av dessa finns för omgående leverans.
Har vi inte det du beställt tar vi hem det på 2-4 dagar.
Dvs normalt blir inte leveranstiden mer än max 4-6 dagar oavsett vad du beställer.
Vi har dagliga leveranser från alla våra leverantörer.

Kan man komma till er och handla på plats?

Ja det går bra, Öppetider hittar du här på hemsidan.
Under Butik/Verkstad. (Vi tar emot betalkort)
Dock finns inte allt hemma i lager som finns på vår hemsidan,
men det går att beställa på plats och vi skickar det till dig inom ett par
dagar i så fall. (Fraktfritt)

Hur gör jag för att få kollinr så jag kan spåra mitt paket?

Du får automatiskt ett mail med spårningsnr den dag vi skickar till paket till dig
där du kan följa ditt paket via Schenkers spårningssida.
En del vill helldre vi skickar med Posten. Det gör vi gärna men på kundens risk.

Det saknas artiklar i min försändelse?

Kan bero på flera olika faktorer.
Vi har förmodligen gjort en miss i packningen av din försändelse
eller så kan det vara slut/restat då meddelar vi dig detta.
I så fall får du beställa om dessa varor vid senare tillfälle när dessa artiklar
kommit in i lager igen.
Vi restnoterar vanligtvis inga artiklar till privatpersoner.

När ska man beställa för att få sin beställning dagen efter?

Kl 13.00 har vi orderstopp för paket som skickas samma dag,
då kommer Schenker och hämtar hos oss.
Beställningar som inkommer efter kl 13.00 skickas från oss
nästkommande dag förutsatt att vi ha alla artiklarna hemma.
Om inte så skickar vi det så fort det finns hemma igen,
brukar ta 4-6 dagar.

Varför dröjer min leverans så långt tid?

Det kan berå på massor av orsaker. Ibland händer det att Schenker felsorterar,
Någon artikel i din beställning kan vara tillfälligt slut så vi väntar på den.
Vi kan ligga efter i vår tur. Men vi gör vårt bästa för att du ska få din försändelse
så snabbt det bara går. Normal leveranstid är 4-6 dagar efter lagd beställning.
Tyvärr är det ju som så att man inte kan få sin delar på
Måndagen och man beställt på Söndagen, vilket många tror.

Varför kommer jag inte fram när jag ringer till er?

Vissa dagar ringer det mycket hos oss och då har vi tyvärr inte
alltid möjlighet att svara. Kommer du inte fram så maila oss istället så ringer vi
upp dig eller svarar på ditt mail.

Hur hittar jag lättast reservdelen jag söker till min gräsklippare?

Våra reservdelar till gräsklippare står det alltid med orginalnummer på
i produkttexten. Lättast är då att du letar reda på orginalnummret på
google sedan söker du upp det i vår shop.

När har ni öppet i eran butik i Åseda?

Vi har öppet vardagar 9.00-18.00
Lördagar 9.00-14.00. Välkommen in på ett besök.

JavaScript seem to be disabled in your browser.

You must have JavaScript enabled in your browser to utilize the functionality of this website.